kidsdance ( vanaf 3 jaar)

Wat is er leuker dan swingen op muziek. Spelenderwijs werken aan een goede houding en motoriek.Deze les vormt een goede basis en sluit perfect aan op de streetdance, waar ze vanaf hun 6de jaar kunnen instromen.

Hiphop

Hiphop is een verzamelnaam van diverse dansstijlen zoals popping, locking,krumping,wacking, breakdance en nog veel meer.Dansen zoals je ziet in de videoclips op TMF en MTV. Leer de moves zoals je favoriete artiest op de coolste muziek.

Hiphop moet je voelen , ademen en leven. Hiphop is our speciality ...so join us, if you dare ;)

Breakdance ( vanaf 6 jaar)

Breakdance is een onderdeel van de hiphop cultuur. Leer de techniek van diverse acrobatische moves.Style en power....Shake, break , bounce ...and battle !

Ballet/modern ( vanaf 9 jaar )

Ballet is een gracieuze dansstijl, die een uitstekende basis vormt voor elke danser. In de lessen werk je aan houding, kracht, souplesse, ontspanning en conditie volgens de principes van het klassiek ballet.Daarbij zijn dansgevoel, presentatie en muzikaliteit belangrijke ingrediënten.

Zumba/shape

Zumba moet je beleven, de nieuwste fitness rage uit Amerika. Een waanzinnig swingend programma gebaseerd op Latijns Amerikaanse dansen. Salsa, mambo ,merengue, reggaeton en nog veel meer. Wie zegt dat werken aan je lichaam niet leuk is......Ditch the routine , join the party!Het tweede gedeelte van de les zijn spierversterkende oefeningen. Kan je niet kiezen dan is dit DE les voor jou!

Jumping

Jumping is een dynamische fitness groeples op een speciaal ontwikkelde trampoline. Op motiverende muziek wordt je door enthousiaste instructrices meegenomen. De trampoline heeft elastiek i.p.v veren waardoor er geen impact op de gewrichten ontstaat en door het grote springvlak ervaar je veel balans en kun je een grote bewegingsuitslag maken. Daarnaast kun je gebruik maken van de steun wat een veilig gevoel geeft.

Effectieve calorieverbranding!

Tijdens een Jumping Fitness work-out zijn er meer dan 400 spieren aan het werken, veel meer dan bij vergelijkbare duursporten. Jumping Fitness is duidelijk effectiever dan joggen voor het lichaam en het ontlast bovendien de gewrichten.

Efficiënte training!

Buik, benen, billen – Jumping Fitness maakt je hele lichaam stevig. Gelijktijdig verbeteren de dynamische oefeningen het uithoudingsvermogen en helpen rugproblemen te voorkomen.

Perfect tegen stress!

Jumping Fitness maakt je gelukkig, want tijdens de work-out komen endorfines vrij! Waarom dat zo is? Omdat Jumping Fitness een intensieve training op energieke muziek biedt en gelijktijdig een geweldige teamgeest creëert.

Geschikt voor iedereen!

Gewicht, leeftijd of trainingsniveau zijn niet relevant voor beginners. Het belangrijkste is dat je plezier wilt hebben! Sprongen en technieken zijn gemakkelijk te leren en garanderen zelfs beginners snelle succeservaringen.

Yoga

Hatha yoga bestaat uit houdingen en oefeningen waarbij alle spieren in het lichaam gebruikt worden. De oefeningen zijn er op gericht je bewust te maken van de spanning in het lichaam. Spanning maakt de spieren kort en stijf, waardoor je belemmerd wordt bij het maken van bewegingen. Ook wordt daardoor de doorbloeding in spieren en organen minder. Uiteindelijk zorgt het voor allerlei klachten: nek-, schouder- en rugklachten, concentratie- en ademhalingsproblemen.

De spanning in het lichaam wordt weer losgemaakt en losgelaten door het bewuste gebruik van de ademhaling. Tijdens de oefeningen merk je heel duidelijk dat er een verband bestaat tussen de spanning en je ademhaling: spanning zorgt ervoor dat je b.v. de adem vasthoudt of moeilijker gaat ademen. Door je tijdens een houding te concentreren op je adem merk je dat je controle hebt over je adem en je adem kunt sturen. Als de ademhaling rustiger wordt en meer ontspant, ontspannen ook de spieren steeds beter. De oefeningen gaan daardoor geleidelijk steeds beter. Alle yoga- houdingen zijn dan ook een combinatie van het gebruik van het lichaam en het gebruik van de adem.

Het loslaten van de spanning uit de spieren zorgt er ook voor dat emoties en stress, die verbonden zijn met die spieren, worden losgelaten. Daardoor ontstaat ontspanning en een sterker gevoel van geestelijke balans.
Tenslotte zorgt het richten van de aandacht op het voelen van je lichaam en de ademhaling ervoor dat de concentratie toeneemt en de stroom losse gedachten in het hoofd afneemt, waardoor je meer innerlijke rust ervaart.

  •